פרסום אורגני מול פרסום ממומן – כל מה שאתם צריכים לדעת!

שימו את הכסף איפה שהעוקבים שלכם – פרסום אורגני מול פרסום ממומן

בעבר, יכלו עסקים בקלות להגיע לעוקבים שלהם במדיה החברתית – היה מספיק לייצר תוכן מעניין וללחוץ על פרסם, אבל האגדה הזו קיבלה תפנית לפני כמה שנים. 

כיום, הנוף החברתי דורש ממשווקים להיות קצת יותר מתוחכמים וכמובן בעלי כרטיס אשראי בתוקף.

רוצים להפיק את המירב מהנוכחות הדיגיטלית של העסק שלכם?

קודם כל אתם צריכים להבין את ההבדל בין פוסטים אורגנים לפוסטים ממומנים.
אסטרטגיה חברתית טובה וחזקה יכולה להיות המפתח שלכם לשגשוג העסק בזירה הדיגיטלית!
אז קדימה, בוא נקפוץ ישר לשאלה – כיצד אתם יכולים להפיק את המקסימום מהוצאות השיווק שלכם?

אורגני מול ממומן – שיעור מהיר בז’רגון החברתי

אז מה “אורגני” באמת אומר? כיצד הוא שונה מפוסט “ממומן” או “מקודם”?
בואו ניקח רגע להבין את הטרמינולוגיה:

Reach אורגני במדיה החברתית מתייחס למספר האנשים שנתקלו בפוסט ללא הפצה בתשלום (Boost בשפת הפייסבוק). אלו הם אנשים שבמקרה היו בפייסבוק כאשר העליתם פוסט וראו אותו באופן אורגני, ללא תשלום.
לצערינו, פלטפורמות חברתיות כמו פייסבוק משתמשות באלגוריתם שמונע מפוסטים של עסקים להציף פידים של אנשים – מה שהופך את ה- Reach האורגני למאוד מוגבל. אבל נגיע לזה ממש בקרוב.

פוסטים ממומנים / מקודמים / בתשלום מתייחסים לתוכן שעסקים קידמו בכסף על מנת שיגיעו ליותר אנשים – Reach גבוה יותר – אם זה בתשלום חד פעמי או מתמשך.

אז איך עובדים פוסטים אורגנים או ממומנים בפייסבוק?

כולם יודעים ממזמן שפייסבוק הוא לא רק מקום להתעדכן עם חברים ומשפחה – זהו מקום עסקי בו למותגים/חברות/עסקים יש את האפשרות לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות שלהם.

בעוד שזה יכול להישמע הזדמנות מרגשת לבעלי העסקים, רוב המשתמשים הפרטיים לא נהנים לראות את הפידים שלהם מוצפים במודעות ופרסומות, ולכן “העם” קרא לשינוי.

לפני כמה שנים, פייסבוק נענה לתלונותיו של המשתמשים והציגה אלגוריתם חדש שמתעדף את מי ומה אנחנו רואים בפיד שלנו. כיום פוסטים של משפחה וחברים שלנו נמצאים במעלה הפיד שלנו, ועמודים עסקיים נמצאים עמוק בתחתית – משמע הסיכויים הם די נמוכים לראות פוסט של עמוד עסקי.
בגלל הסיבה הזו – תוכן אורגני לבדו הוא לא האופציה הטובה ביותר לעסק שמחפש להגדיל את הקהל שלו או לאסוף לידים. אבל זכרו – פרסום קבוע ומסודר של פוסטים בעמוד הוא עדיין חלק מאוד קריטי וחשוב בבניית נוכחות דיגיטלית מכובדת.

אז מה אנחנו יכולים לעשות כדי להיות “מול” הלקוחות שלנו?

השתמשו בפוסטים מקודמים ומודעות ממומנות או בקיצור – לשלם (:

ב-2016 הוצאות השיווק במדיה החברתית הגיע ל-30 ביליון דולר, וב-2018 כנראה שפייסבוק הולכת להכפיל את המספר. אבל אל דאגה – אתם לא צריכים להוציא כמויות אסטרונומיות של כסף כדי להיראות – בכלל לא.

ב-5 דולר למשל, אתם יכולים לקדם את החשיפה בממוצע ל-1000 אנשים. לא רע נכון?
כמובן שצריך לפני להגדיר ולהכין קהל שהוא רלוונטי לעסק או למוצר כדי שלא סתם תפרסמו לאנשים שלא מתעניינים במה שאתם מוכרים או מפרסמים. אבל את זה נשאיר לבלוג אחר!

לפני שאתם מחליטים לבזבז, תרצו להחליט האם פוסטים מקודמים (Boosted Posts) או מודעות ממומנות (Facebook Ads) נכונות עבור המטרות שלכם!

הנה ברייקדאון טוב של כל האופציות שיש לכם, וכיצד תבצעו את ההחלטה הנכונה עבורכם ותתחילו להזיז עניינים:

לא בטוחים האם נכון עבורכם לשים כסף על מודעות ממומנות או פוסטים מקודמים – זה בסדר!
תוודאו שאתם שומרים על פעילות של העמוד עם פוסטים אורגניים מעניינים ובעלי ערך ותעודדו אחרים לשתף ולעשות לייק לתוכן.

Scroll Up