עמוד פייסבוק עסקי – איך להתחיל ו-3 טיפים חשובים

כאתר המדיה החברתית הגדול ביותר, פייסבוק משחק תפקיד חשוב באסטרטגיה השיווקית של העסק שלכם.
אבל איך אתם יודעים שאתם עושים את פייסבוק כמו שצריך?

מבניית עמוד הפייסבוק שלכם ועד לפרסום מודעות בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק, לבעל עסק יש הרבה מה להבין, ועקומת הלמידה יכולה להיות תלולה.

אז איך ניגשים לשיווק בפייסבוק?

התשובה היא כמו כל משימה שאתם לוקחים על עצמכם – תתחילו מההתחלה, זה מקום מצוין להתחיל בו.
למשל – לאחר שתצרו עמוד פייסבוק עבור העסק שלכם, מה יהיה הצעד הבא?

תצטרכו להזין פרטים חשובים של העסק שלכם, כמו: שם העסק שלך, פרטי תקשורת ואת כתובת האינטרנט או פלטפורמה חברתית נוספת במידה ויש. זה נראה מובן מאליו, אבל תופתעו כמה עסקים מדלגים על השלב הזה, מתוך אמונה כי תמונת הפרופיל והקאבר יעשו את העבודה, אך בפועל הם לא נותנים לפייסבוק את המידע הדרוש שיוסיף אתכם לאינדקס החיפוש שלו לפי שם או מיקום.


אוקיי, אז אחרי שהזנתם את פרטי העסק החשובים שלכם, הגיע הזמן להזמין אנשים לאהוב את העמוד.
שוב, זה אולי נראה פשוט, אבל אם תחשבו על זה, אתם לא צריכים להזמין באמת את כל החברים שלכם. עדיף שהם יהיו מתאימים לקהל היעד שלכם, אותו תרצו למשוך.

משם, אתם צריכים להבין באיזו תדירות אתם רוצים לפרסם בעמוד, מה לפרסם כדי להעסיק ולשמור את העוקבים שלכם מעורבים ומעוניינים, וכיצד למשוך עוקבים חדשים ממיליוני המשתמשים שעוד לא פגשתם.

הנה 3 טיפים חשובים לניהול נכון וטוב של עמוד פייסבוק עסקי:

1. השתמשו נכון בתמונת הקאבר

תמונת הקאבר שלכם (ותמונת הפרופיל) היא הדבר הראשון שהעוקבים שלכם רואים כשהם נכנסים לעמוד. לכן חשוב קודם כל שתהיה יפה, מקצועית ועוצמתית. שמרו על גודל ועיצוב נכון:

  • גודל עדכני של תמונת קאבר הוא 851 רוחב על 315 אורך. קחו בחשבון שבתצוגה של המובייל, התמונה בשני הצדדים נחתכת ורואים רק החלק המרכזי שלה. לכן חשוב לשמור על פרטים חשובים במרכז.
  • השתמשו באלמנטים שיתפסו ויפנו את תשומת הלב של המבקרים לפעולה רצויה, למשל: חץ שמפנה לכפתור קריאה לפעולה שפייסבוק מציע בה.
  • הפכו את תמונת הקאבר שלכם לחלק מהתוכנית השיווקית שלכם, ועדכנו אותה לפי אירועים שונים, קמפיינים חדשים, מוצרים חדשים, מבצעים וכדומה.

2. פרסמו סוגים שונים של תכנים

הכל מתחיל ונגמר בתוכן – אם התוכן טוב ומעניק ערך לקהל היעד שלכם, קניתם אותם והפכתם אותם ללקוחות. ובקלות. לעומת זאת, אם התוכן שלכם יהיה חדגוני ויתעסק רק במכירת מוצרים, והשפה שתשתמשו בה תהיה שיווקית ורשמית, סביר להניח שהקהל לא יספור אתכם.

ההמלצה שלנו –מלבד המוצרים שאתם מוכרים, השתמשו בתכנים שיגרמו לקהל שלכם לצחוק, להנות, לקבל מידע חדש וחיוני והראו את הפרסונליות של העסק באמצעות אנשים! העוקבים והלקוחות שלכם רוצים לראות את הצד האנושי של העסק שלכם, ושימוש בעובדים, לקוחות ואנשים רלוונטים נוספים עושים את העבודה.

3. נתבו נכון ביקורת שלילית

כמו בכל עסק, לא הכל הולך חלק, ולפעמים לקוחות לא יוצאים מרוצים.

לקוחות ממורמרים או עובדים לשעבר יכולים לבקר עסק דרך עמוד הפייסבוק האישי שלהם, באמצעות דף הפייסבוק של העסק.

במקום להתעלם מהתלונות או להוריד אותן (דבר שממש לא מומלץ לעשות בתור עסק שיש לו עמוד בפייסבוק), אפשר להשתמש בפלטפורמה החברתית הזו כדי להעלות את הצד שלכם בטיעון, כדי לענות על חששות הלקוח ולשמור על מוניטין העסק כמקצועי ושירותי.

אם אכן עשיתם טעות, תודו בטעות אבל תהיו רגועים ועשו זאת באלגנטיות. הכי חשוב לא להיגרר לוויכוח מיותר עם הלקוח.

ישנם עסקים רבים בארץ ובחול שהצליחו למנף משבר או שיימינג לטובתם (לקוחות חדשים, העלאת מודעות) ע”י תגובה הולמת וניהול נכון. 
זוהי דרך מצוינת לטפל במשברים ולשמור על מוניטין העסק ולעיתים אף להעלותו.

זה אולי נראה הרבה בתור התחלה, אבל זה ממש על קצה המזלג (:
למרות זאת, הכל מאוד בר ביצוע אם תקחו את זה צעד צעד ותעשו זאת במסירות, כי בפייסבוק כמו בפייסבוק הכל משתנה ומתעדכן כל הזמן, ותמיד יהיה משהו חדש ללמוד.

Scroll Up