פייסבוק לעסקים – 8 סיבות מדוע צריך להיות לכם עמוד פייסבוק עסקי

פייסבוק היא פלטפורמה חברתית ענקית שמציעה לעסקים דרך נהדרת לקדם את עצמם ואת המוצרים שלהם לקהל פוטנציאלי הולך וגדל.

אם יש לכם עסק, אז סביר להניח שאתם נמצאים באחד המצבים הבאים:

  • החלטתם לוותר על עמוד פייסבוק, מהסיבה כי חשבתם שלא תגיעו לקהל הנכון או שלא יהיה לכם זמן לטפל בעמוד או שפשוט לא האמנתם בצורך ובכוח שיש לפייסבוק. אם זה המצב, יש לנו פה כמה סיבות מעניינות שיגרמו לכם לשקול מחדש את העניין.
  • יש לכם עמוד פייסבוק עסקי, אבל השארתם אותו רדום. אם אכן זה המצב, תישארו איתנו, כי אולי נצליח לעורר אתכם להעיר את המתים, לקבל השראה ולראות את הערך האמיתי שלו עבור העסק שלכם. 
    נסו רגע להיכנס למחשבותיו של לקוח שמגיע לעמוד העסקי שלכם ורואה שהוא לא עודכן במשך הרבה זמן…לא רושם טוב נכון?
  • יש לכם עמוד פייסבוק עסקי אשר מתעדכן באופן שוטף, עם תוכן נהדר ואיכותי, עוקבים נאמנים שהולכים וגדלים ויחס המרה גבוה. אם זה המקרה, נשמח לשמוע ממכם ולקבל רעיונות (:

אז אם אתם תוהים איך פייסבוק יכולה לתרום לעסק שלכם, כל הסיבות (כמעט) נמצאות כאן:

1. כולם נמצאים בפייסבוק

1.19 ביליון משתמשים בפייסבוק בעולם! והרשימה ממשיכה לגדול AS WE SPEAK. בישראל כ-4.4 מיליון אנשים משתמשים בפייסבוק בכל חודש, מהם 3.3 מיליון בכל יום. כמות הפעמים הממוצעת בה אדם מתחבר לפייסבוק היא 9 פעמים ביום! 

יש קהל עצום בפלטפורמה החברתית הזאת, אשר מתפרסת על כל קבוצות הגילאים, מינים, מצב משפחתי ודתי. האנשים האלה נמצאים באופן תדיר בפייסבוק וזה תלוי בכם איך תמצאו אותם ותשווקו את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.

המסקנה – תגדילו את המודעות לעסק והחשיפה שלו ללקוחות לפוטנציאלים.

2. מידע בעל ערך על הלקוחות שלכם

פייסבוק מכיר את המשתמשים שלו יותר טוב ממה שהם מכירים את עצמם – הוא רואה איפה הם נמצאים, למה הם עושים לייק, על מה הם נעצרים בפיד, על מה הם מגיבים, מי החברים שלהם ומה הם משתפים. העובדה הזאת נותנת למפרסמים הרבה כוח, כי כאשר הם בונים מודעה, יש להם את היכולת להגיע לקהל יעד רצוי שהם רוצים שיפגוש במודעה הזו.

למשל, אם העסק שלכם הוא עסק של שעונים יוקרתיים לגברים, אתם יכולים לבקש מפייסבוק (דרך מערכת הפרסום שלו) לייעד את המודעה הפרסומית לגברים בגילאי 25-60, עם רמת הכנסה גבוהה, שמתעניינים במותגי יוקרה (BMW, ROLEX..), מלונות יקרים וכדומה. פייסבוק ידאג שמשתמשים שעונים לפרופיל הזה, יראו את המודעה (ובתקווה גם ילחצו עליה), ולא לצורך העניין, נערות ונשים, שמתעניינות בבישול ורפואה סינית.

המסקנה – תצליחו להגיע לקהלי יעד רלוונטיים באופן מדויק, להבין מה הלקוחות חושבים עליכם ולבסוף לעשות החלטות נכונות וחכמות לגבי העסק שלכם.

3. הגדלת המודעות לעסק, חיזוק נאמנות וחווית שירות לקוחות טובה יותר

אחת מהסיבות המרכזיות שחייב להיות לכם עמוד פייסבוק עסקי בימים אלה, זה הערך שזה נותן בתקשורת ובמעורבות עם הלקוח. אנחנו חיים בעולם שבו לקוחות מצפים להיות יכולים לתקשר עם העסק אונליין, והם מצפים בדרך זו לתגובות מהירות.

כמעט 50% מהלקוחות שקנו דרך האינטרנט, רוצים להשתמש במדיה החברתית למען שירות לקוחות, כ-40% כדי לתת משוב על מוצר או שירות של עסק וכ-39% מהלקוחות מצפים לתגובה תוך שעתיים כאשר משתמשים בפייסבוק.

כל הסטטיסטיקות האלה באות להראות שלקוחות רוצים להיות מעורבים ולתקשר עם העסק שלכם בדרך שהכי נוחה להם וכנראה שהדרך הזו היא מדיה חברתית.

העובדה שלקוחות מראים יותר מעורבות זה דבר חיובי. יש לכם את ההזדמנות לא רק לראות את המשובים, שליליים או חיוביים, אלא גם להגיב אליהם במהירות ובשקיפות, שזוהי דרך מצוינת לסובב בחזרה לקוחות לא מרוצים.

המסקנה – תצליחו לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם שתבטיח נאמנות ושמירה על מוניטין העסק.

4. פרסום מדויק עם תוצאות מיידיות

פרסום מודעות בפייסבוק היא דרך מצוינת וזולה לקדם את העסק שלכם ולהפיץ תוכן.
בנוסף המודעות מציעות אופציות טירגוט שיעזרו לכם להגיע בקלות לקהל הנכון.

אפשר לפלח קהל יעד על פי אינסוף של מאפיינים ביניהם: מין, גיל, מיקום, עיסוק, מצב משפחתי, תחומי עניין, התנהגויות והרשימה נמשכת.

המפתח הוא לתכנן את הפרסום בצורה יעילה ולהבטיח שאתם מרוויחים את המקסימום מהמודעות הממומנות.

המסקנה – תגדילו חשיפה ומודעות לעסק, תקבלו לידים חדשים, לקוחות חדשים ומכירות.

5. הגדלת המכירות

79% ממשתמשי המדיה החברתית אומרים שיש סיכוי יותר גבוה עבורם לעשות רכישות דרך פייסבוק יותר מאשר כל פלטפורמה חברתית.

שימוש בעמוד פייסבוק עסקי יאפשר לכם להציג את המוצרים שלכם, להבליט הנחות, ליידע עוקבים בהצעות מיוחדות ולהפנות אותם ישירות לאתר שלכם (במידה ואפשר לרכוש שם את המוצרים). יותר טוב מזה, תוכלו להשתמש במערכת הפרסום הממומן של פייסבוק ותוכלו להפיץ את המוצרים שלכם לקהל יעד רחב יותר ורלוונטי.

ישנם עסקים שירצו להשתמש בעמוד הפייסבוק שלהם כדי לבנות ולקדם את המותג שלהם בעוד שאחרים ירצו באופן ישיר וברור למכור את המוצרים שלהם. אתם תחליטו מה הדרך הטובה והרצויה ביותר להשיג את מטרותיכם דרך עמוד הפייסבוק העסקי.

המסקנה – תצליחו להפוך עוקבים ללקוחות, ולקוחות למכירות.

6. הגדלת הטראפיק לאתר ושיפור במיקום במנועי חיפוש

אחד מהיתרונות הגדולים ביותר של המדיה החברתית ופייסבוק בייחוד, הוא שימוש בו למען הגדלה של הכניסות לאתר שלכם (במידה ויש). לא רק שהוא עוזר לכם להפנות אנשים לאתר שלכם, אלא גם שככל שתקבלו יותר שיתופים חברתיים בעמוד העסקי, ככה יגדל הדירוג של האתר המנועי החיפוש.

המסקנה – תחשפו את האתר שלכם ליותר לקוחות פוטנציאלים.

7. המתחרים שלכם נמצאים בפייסבוק

בואו נודה באמת, אם יש לכם עסק, רוב הסיכויים ש-90% מהלקוחות שלכם נמצאים בפייסבוק. 
גם סביר להניח שלרוב המתחרים שלכם יש עמוד פייסבוק עסקי, ולכן אם אתם לא באינטראקציה עם הלקוחות בפייסבוק, המתחרים שלכם כנראה כן.

בפייסבוק ישנה אפשרות בעמוד העסקי להוסיף עסקים דומים או מתחרים אם תרצו, ולעשות עליהם “מעקב” – תוכלו לבדוק ולרחרח כמה פוסטים הם מעלים בשבוע, כמה העוקבים שלהם מעורבים, מה הפוסט הכי פופולרי שלהם וכדומה.

אפשר לקבל הרבה מידע דרך האופציה הזו, שתאפשר לכם להבין איפה העסק שלכם עומד בהשוואה אליהם, מה אפשר לשפר מבחינת תוכן והצעות בעלות ערך, ואיך תוכלו לעשות החלטות נכונות יותר.

המסקנה – תשמרו את הלקוחות שלכם קרובים, ואת המתחרים קרובים יותר. ככה לא תישארו מאחור.

8. תוכן גמיש, מיידי ומהיר

אתר אינטרנט הוא נהדר וחיוני לכל עסק. הוא בסיס האם ואפשר לאסוף דרכו מידע חיוני על הלקוחות שלכם שהגיעו דרך אתרים אחרים ובעיקר דרך הפייסבוק.

למרות זאת, הוא לא יציע לכם את אותה הגמישות בתוכן כמו שפייסבוק יכול להציע לכם (או כל פלטפורמה חברתית אחרת). סביר להניח שהאתר שלכם ייראה (בתקווה) נחמד, יהיה לו רשימה של מוצרים ושירותים, טופס ליצירת קשר וחלק של אודות על העסק. כנראה שגם יהיה לו בלוג או תוכן דינאמי אחר לקידום אורגני, אבל בסה”כ האתר יהיה די סטטי וכל שינוי שתעשה יהיה תלוי באנשים שמגיעים לאתר שלך.

פייסבוק לעומת זאת, ייתן לכם את הגמישות לפרסם מה שאתם רוצים (כמובן לא תכנים בעלי אופי מיני, אלים, בוטה או גזעני), מתי שאתם רוצים, וזה יגיע ישר לקהל שלכם. אתם יכולים לשתף דוגמאות של השירות או מוצרים שלכם, הנחות של מוצרים, הצעות מיוחדות, מאמרים מעניינים ורלוונטים, ובעיקר לנהל שיח עם העוקבים שלכם דרך פוסטים בעלי ערך.

המסקנה – תצליחו לשתף תוכן בצורה קלה ומהירה, ישירות לקהל שלכם, דבר שימשוך לקוחות חדשים ויחזק את הקשר עם לקוחות קיימים.

לסיכום

עמוד פייסבוק עסקי יכול להיות כלי שיווקי עוצמתי לעסק שלכם. לא משנה אם אתם עסק מקומי קטן או חברה עולמית ענקית, פייסבוק נותנת לכם את האפשרות לתקשר עם לקוחות, להגביר מודעות, חשיפה ונאמנות, לקדם את המוצרים שלכם, ליצור מכירות ולהגדיל את העסק שלכם
.

לדעת איך להקים ולהגדיר את העמוד, איך לארגן ולקדם תוכן, ולמצוא את הזמן להיות מעורבים עם הלקוחות יכול להיות מאתגר כשמנסים לנהל בצד גם את העסק השוטף בעצמו, ובמיוחד כשצריך לעשות את זה באופן תדיר כדי לעשות את זה כמו שצריך.

כאן אנחנו יכולים לעזור לכם. אנחנו יכולים לעזור לכם עם ההקמה וההגדרה הראשונית של העמוד, ואנחנו יכולים לבנות לכם תוכנית תוכן שיווקית המבוססת על האסטרטגיה שהכי נכונה לעסק שלכם. ככה תזכו לראש שקט בידיעה שמקדמים לכם את העסק בפייסבוק בצורה נכונה  ושאתם “חיים ובועטים” במדיה החברתית, מבלי למצוא ולפנות את הזמן שלכם בשביל לעשות את זה לבד.

מעניין אתכם? צרו איתנו קשר, נשמח לשוחח כיצד נוכל לעזור לכם.

Scroll Up